Výměny čelních skel osobních automobilů

Jedno z námi opravených aut

Abychom pro Váš vůz mohli objednat správný typ autoskla, potřebujeme znát co nejpřesněji některé údaje:

Čelní sklo může být do karoserie:

  • vlepené (dnes nejpoužívanější způsob) - sklo je pevnostní součástí karoserie
  • upevněné pomocí těsnící gumy - zejména u starších vozů ( škoda Felicia, 100,105,120,Žiguli,Wartburg atd.) nebo ještě dnes u vozů nákladních či speciálních.

Čelní skla se mohou lišit i dalšími vlastnostmi:

zbarvení (tónování), vyhřívání, senzory, antény, akustická folie, zpětná projekce na čelním skle.

Zbarvení

Nejpoužívanější zbarvení čelního skla je zelené, ale můžete mít skla čirá, modrá či bronzová. Ta mohou mít v horní části ještě protisluneční pruh - zelený, modrý nebo šedý. Speciálním úpravou je sklo reflexní, které je z vnitřní strany pokoveno a pozná se podle specifické fialové barvy.

Senzory

Senzory na čelním skle slouží k automatickému ovládání stěračů , rozsvěcení světel , ovládání teploty či zapínání klimatizace k odstranění vlhkosti ve voze. Senzorů je celá řada a každý výrobce vozů používá jiný typ.

Vyhřívání

Nejčastější způsob vyhřívání čelního skla je v prostoru pod stěrači. Toto vyhřívání zpravidla není viditelné, neboť je ukryto pod černým pruhem na spodní části skla. Některé vozy mají čelní skla vyhřívaná v celé ploše. U těch je možné vidět při podrobnějším pohledu zblízka slabé drátečky, složené do vlnovek a zalité mezi dvěma vrstvami čelního skla.

Antény

Antény jsou zalité v čelním skle a připojené konektorem, nejčastěji pod stropním panelem. Najdete je buď uprostřed skla, či po jeho boku na straně spolujezdce v podobě jako vlas tenkého drátku.

Zpětná projekce

Při pohledu z vnějšku je v podstatě nezaznamenatelná. Slouží k promítání údajů z palubních přístrojů na čelní sklo v jeho spodní části před řidičem.

Postup výměny autoskla:

  • Odstraníme všechny prvky, které brání vyjmutí čelního skla (horní či boční lišty, spodní plasty-torpéda, stěrače, filtry, dodatečná stínítka, v některých případech i části karoserie nebo vnější zpětná zrcátka).
  • čelní sklo vyřízne sklářským nožem nebo speciální strunou
  • Mechanicky se odstraní staré lepidlo
  • Karoserie vozu je ošetřena aktivátorem, na který se nanese v cca 1,5 centimetrové vrstvě lepidlo
  • Do vrstvy lepidla je uloženo čelní sklo vozu.
  • Doba schnutí lepidla je cca 2 hodiny.

Velmi vstřícné a profesionální jednání. Kvalita práce vynikající. Mohu jen doporučit.

Kristýna, Manažerka

Dlouholetá praxe této firmy je znát. Ráno jsem přivezl svůj vůz s rozbitým čelním sklem a po obědě si ho již odvážel s novým. Naprosto bezproblémové jednání.

Martin, Podnikatel

Svůj vůz jsem ráno našel s rozbitým bočním oknem. Autosklo Bohdalec mi na počkání sklo vyměnilo a vůz dokonce vyčistilo od střepů. Perfektní přístup a milé jednání.

Miroslav, Řemeslník

Nové čelní sklo jsem měl do jednoho dne a bez placení! Autosklo Bohdalec za mě vše vyřídilo, stačilo přinést pár dokladů. Doporučuji!

Jiří, Penzista